Lämmityksen reaaliaikainen seuranta helpottaa vikatilanteiden käsittelyä

AR Isännöinti tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden Vatajankosken Älykaukolämpö-palvelun käyttämiseen. Palvelun avulla voidaan optimoida kiinteistön lämmitystä ja hakea sitä kautta kustannussäästöjä. Isännöintipalveluita ajatellen erityisesti vikatilanteiden käsittely nopeutuu ja helpottuu, sillä reaaliaikainen tilanne nähdään suoraan Vatajankosken järjestelmästä. 

AR Isännöinti tarjoaa isännöintipalveluita ja kiinteistönvälitystä Kankaanpäässä ja lähikunnissa. Yhteistyö Vatajankosken kanssa sai alkunsa Vatajankosken yhteydenotosta. He esittelivät taloyhtiöille suunnitelluun palvelun, joka tarjoaa mahdollisuuden lämmityksen optimointiin ja sitä kautta kustannusten säästämiseen.

– Olemme aina olleet kiinnostuneita tekniikasta ja kiinteistön ylläpitoon liittyvistä asioista. Olimme tietysti mukana tässä. Aika moni meidänkin isännöimistämme taloyhtiöistä on sitten mukaan tähän älylämpöhankkeeseen, kertoo yrittäjä Aki Rajahalme

Vian hakeminen ja paikantaminen nopeutuu

Isännöintia ajatellen Älykaukolämpö-palvelu tuo helpotusta erityisesti vikatilanteiden hoitamiseen. 

– Ilmoituksia siitä, että jossain on kuuma tai kylmä, tulee paljon. Näemme suoraan koneelta, että mikä tilanne kohteessa tuolloin on. Näemme sieltä myös historiatietoja jopa vuosi taakse päin. Voimme katsoa, miten lämpötilat ovat eläneet esimerkiksi tietyssä huoneistossa tai koko kiinteistössä, Rajahalme kertoo. 

Reaaliaikainen seuranta auttaa hahmottamaan, onko vika jossakin tietyssä huoneistossa vai onko esimerkiksi koko järjestelmässä jotain vikaa. 

– Isännöitsijän näkökulmasta vian hakeminen ja paikantaminen nopeutuu, Rajahalme toteaa. 

Erinomainen ratkaisu

Rajahalme on ollut kokonaisuutena tyytyväinen Vatajankosken kanssa tehtävään yhteistyöhön. Aiempaan tilanteeseen verrattuna Vatajankosken järjestelmä on hänen mukaansa erinomaisen hyvä. 

– Suosittelen kyllä, että mahdollisimman moni lähtee käyttämään tätä palvelua, hän hymyilee.