Luotettavaa sähköverkko­palvelua
vuorokauden ympäri.

Sähköverkko

Vatajankosken sähköverkko palvelee verkkoalueemme kotitalouksia ja elinkeinoelämää ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Palvelumme kattavat verkonhallinnan, sähkön siirron, sähköliittymät, sähkön mittauksen, mittaustiedon välittämisen sähkönmyyjille ja teknisen neuvonnan asiakkaillemme.

Vikapalvelu

Asiakaspalvelun taso mitataan konkreettisimmin yllättävän sähkökatkon sattuessa. Paikallinen henkilöstömme on aina valmiina korjaamaan viat nopeasti, oli millainen myrsky tai myräkkä tahansa.

Vikapäivystyksen tekstiviestipalvelu – katso ohjeet palvelun käyttöönottoon.

Sähköliittymä

Varsinainen liittymissopimus kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen liittymän tarvetta (n. 2 kk). Etäällä sähköverkosta olevien kohteiden sähköistykseen on syytä varata enemmän aikaa. Liittymän rakentamisen aikataulusta ja hinnoista saat lisätietoa sähköliittymäpalveluista.

Muut palvelut

Soittamalla meille varmistat, ettei suunnittelemiesi kaivuutöiden alueella ole sähkökaapeleita tai kaukolämpöputkia.

Mikäli olet kaatamassa puuta sähköjohtojen läheisyydessä, on puunkaatoapumme paras neuvonantaja.

Liittymiä ja liittymämuutoksia koskevia mittarointi- sekä kytkentäpyyntöjä voit tilata kauttamme vähintään viisi työpäivää ennen tarvetta.

 

UKK

Tee sähkösopimus hyvissä ajoin ennen muuttopäivää sähkönmyyjän kanssa.

Kun olet tehnyt sähkösopimuksen, saamme sähkönmyyjältä tarvittavat tiedot sähkön verkkopalvelusopimuksen tekemiseksi. Sinun ei tarvitse ilmoittaa muutosta erikseen Vatajankoskelle. Kun sähkön verkkopalvelusopimus on valmis, lähetämme sinulle vahvistuksen.

Saat sähköstä kaksi erillistä laskua. Sähkönmyyjäsi lähettää sinulle laskun sähkönmyynnistä, ja me veloitamme sinulta sähkönjakelusta. Joiltakin sähkönmyyjiltä on mahdollista saada yhdistetty lasku sekä sähköenergiasta että sähkönjakelusta. Lisätietoa tästä saat sähkönmyyjältäsi.

Jos jokin yksittäinen sähkölaite lakkaa toimimasta, tarkista ensin, että itse laite ei ole rikki. Kokeile myös, onko vika kenties pistorasiassa kokeilemalla siihen jonkun toisen laitteen toimivuutta.

Sulakkeen palaminen voi olla syynä koko kodin pimenemiseen. Jos varokkeen vaihtaminen ei auta, vika voi olla myös laajempi. Jos käytössäsi on mobiililaitteita tai kannettava tietokone ja nettiyhteys, voit tarkistaa sähköverkon tilanteen verkkopalvelustamme. Tarkista ennen Vatajankosken päivystysnumeroon (02 578 1111) soittamista, onko naapurillasi sähköt.

Seuraamma sähköverkon tilannetta vuorokauden ympäri ja käytönvalvontajärjestelmät saavat verkkovioista heti tiedon. Todennäköisesti sinunkin katkostasi ollaan jo tietoisia.

Mikäli tiedät sähkökatkon aiheuttajan, esimerkiksi linjalle kaatuneen puun pihapiirissäsi, ilmoita asiasta välittömästi päivystysnumeroomme 02 578 1111

 

 

Varsinainen liittymissopimus kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen liittymän tarvetta (n. 2 kk). Sopimuksen perustietoina tarvitaan liittymän pääsulakekoko sekä tilaajan ja rakennuspaikan osoitetiedot. Etäällä sähköverkosta olevien kohteiden sähköistykseen on syytä varata enemmän aikaa, liittymän rakentamisen aikataulusta ja hinnoista saat lisätietoa sähköliittymäpalveluista p. 02 5782 5302.

Varmistamme sähkön toimitusvarmuuden, joka edellyttää jatkuvaa sähköverkoston perusparannusta ja kunnossapitoa; meillä on vastuullamme sähköverkostoa 3800 km ja 51 000 sähköpylvästä.

Siirrämme sähköenergian tuotantolaitokselta kotiisi tai muuhun käyttöpaikkaan

Vastaamme ympärivuorokautisesta sähköverkon käytönvalvonnasta ja vikapalvelusta

Mittaamme sähkönkulutuksesi ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjälle

 

Asioi kanssamme.