SÄHKÖSOPIMUKSET

Ovatko yhteystietosi muuttuneet?
Yhteystietojen muuttuessa muistithan ilmoittaa meille uuden laskutusosoitteesi tai muuttuneet yhteystietosi. Tee muutokset sähköisesti tai soitamalla asiakaspalveluumme.

Kuinka irtisanon sähkösopimukseni?
Tehdessäsi sopimuksen uuteen osoitteeseen voit irtisanoa samalla vanhan sopimuksesi. Tee uusi sähkösopimus. Lisäksi saat etuasiakkaan edut heti käyttöösi.

Jos et tarvitse uutta sopimusta, irtisano sopimuksesi soittamalla asiakaspalveluumme tai tee muuttoilmoitus sähköisesti.

Oleko muistanut nämä muuttaessa?
Tee sähkösopimus uuteen asuntoosi viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Ilmoita meille muuttopäivä, niin muutamme laskutusosoitteesi oikeaksi. Vanha sopimuksesi päättyy vasta, kun päätät itse sopimuksesi tai uusi asiakas tekee osoitteeseen sopimuksensa.

Kuinka vaihdan sähkönmyyjää?
Etkö ole vielä Vatajankosken Sähkön asiakas? Tee sähkösopimus kanssamme. Hoidamme myyjänvaihtoon liittyvät asiat puolestasi, eikä sinun tarvitse olla yhteydessä vanhaan myyjään. Lisäksi saat etuasiakkaan edut heti käyttöösi.

Määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva sopimus?
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on helppo ja vaivaton tapa hankkia sähköä. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voit irtisanoa kahden viikon irtisanomisajalla.

Jos haluat varmistaa kiinteän hinnan pidemmäksi aikaa, kannattaa sinun valita määräaikainen sähkösopimus. Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen onnistuu määräajan päätyttyä. Lähetämme hyvissä ajoin ennen sopimuskauden päättymistä jatkotarjouksen.

SÄHKÖLASKUTUS

Millä tavoin voin vastaanottaa ja maksaa sähkölaskuni?
Sinulla on mahdollisuus vastaanottaa sähkölaskut joko paperilaskuna, e-laskuna, suoramaksuna tai sähköpostin välityksellä. Voit myös maksaa sähkölaskun Yhteispalvelupiste Leppikseen os. Kuninkaanlähteenkatu 12, Kankaanpää.

Miksi saan kaksi sähkölaskua?
Paikallinen verkkoyhtiösi laskuttaa sähkön siirrosta omalla laskullaan ja valitsemasi sähkön myyjä laskuttaa sinulta sähköenergian osuuden.

Kuinka usein saan laskun?
Yli 10 000 kWh kuluttavat kohteet laskutamme joka kuukausi.  Alle 10 000 kWh kuluttavat kohteet joka toinen kuukausi. Tarjoamme mahdollisuuden maksaa lasku myös kuukausittain.

Jos kohteeseen ei ole vielä vaihdettu etäluettavaa mittaria, laskutusrytmi säilyy entisellään. Uuteen käytäntöön siirrytään sitä mukaa kun mittarit vaihtuvat etäluettaviksi.

Voinko itse päättää laskujeni eräpäivän?
Tulevien laskujen eräpäivä on aina kuukauden 23. päivä.

Voinko siirtää laskun maksupäivää?
Voit neuvotella sähkölaskullesi uuden maksupäivän soittamalla asiakaspalveluumme. Pyyntö eräpäivän siirrosta tulee tehdä viimeistään laskun eräpäivänä.

Maksumuistutukset lähtevät meiltä perintätoimisto Intrum Justitia Oy:lle, joka tulostaa ne ja lähettää asiakkaille. Samoin kaikkien perintävaiheessa olevien laskujen asiakaspalvelu hoidetaan Intrumin asiakaspalvelussa.  Maksumuistutuksia koskevissa asioissa ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun puhelinnumero (09) 2291 1799.

Mistä sähkölaskuni muodostuu?
Sähkön hinta muodostuu sähköenergiasta, sähkön siirrosta, sähköverosta sekä arvonlisäverosta. Verojen osuus koko sähkölaskusta on yli kolmannes. Myynnistä ja siirrosta asiakkaalta veloitetaan kiinteä perusmaksu (euroa/kk) ja kulutetun energia mukaan määräytyvä kulutusmaksu (snt/kWh) sekä siirto-osuuteen kuuluva sähkövero.

Miksi maksan perusmaksuja, vaikka en käytä sähköä ollenkaan?
Sähköverkkopalveluiden ylläpitämisen kustannuksista suurin osa muodostuu muusta kuin asiakkaiden sähkönkäytön määrästä. Jakeluverkonhaltijana meidän on huolehdittava omasta verkkoalueestamme niin, että asiakkailla on aina tarvittaessa sähkönsaanti varmistettu.

SÄHKÖINEN ASIOINTI

Ongelmia Onlineen kirjautuessa?
Soita asiakaspalveluumme. Ratkaisemme ongelman ja luomme sinulle tarvittaessa uudet tunnukset.

Miten voin seurata omaa sähkönkäyttöäni?
Maksuttomasta Online palvelustamme voit seurata sähkön kulutusta jopa tunneittain ja selvittää kulutuspoikkeamia. Tilaa omat tunnukset.