Vatajan­koski luopui sähkön­myyntiliike­toiminnasta 1.6.

Vatajankoski luopui sähkönmyyntiliiketoiminnasta 1.6.2020 alkaen. Sähkönmyyntiasiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään – sopimukset ja ehdot jatkuvat ennallaan. Jatkamme muissa liiketoiminnoissa normaalisti ja panostamme tulevaisuudessa entistä lujemmin uusiin energiaratkaisuihin.

Olemme koonneet listan kysymyksistä, jotka saattavat askarruttaa asiakkaitamme. Toivottavasti näistä löytyy vastaus myös sinun mahdollisiin kysymyksiisi. Jos jokin asia jää mietityttämään, olethan suoraan meihin yhteydessä. Palvelemme mielellämme!

Mitä minun pitää tehdä?

Sähkönmyyntiasiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään, sillä sopimukset ja ehdot jatkuvat ennallaan. Suurella osalla asiakkaista hinnat laskevat; kenelläkään hinnat eivät nouse.

Sähkönsiirtoasiakkaidenkaan ei tarvitse tehdä mitään, koska muutos ei vaikuta sähkönsiirtoon. Sähkönsiirto ja sähkönmyynti ovat toisistaan irralliset asiat.

LASKUTUS

Olen tähän asti ollut Vatajankosken sähkönmyynnin asiakas. Miksi sain laskun Lumme Energialta?

Vatajankoski myi sähkönmyyntiliiketoiminnan Lumme Energialle. Ala on erittäin kilpailtu, ja sähkönmyynti on keskittynyt yhä isommille toimijoille. Kilpailussa mukana pysyminen ei olisi ollut Vatajankosken kaltaiselle yhtiölle kannattavaa. Sähkönmyynnistä luopuminen antaa meille mahdollisuuden panostaa entistä lujemmin uusiin energiaratkaisuihin. Uusi sähkönmyyjä Lumme Energia pystyy isona sähkönmyyntiyhtiönä takaamaan asiakkaille kilpailukykyiset hinnat ja laajan sähkötuotevalikoiman. Saat ensimmäisen laskun Lumme Energialta syyskuussa.

Olen aiemmin saanut yhden sähkölaskun. Miksi sain laskun nyt sekä Vatajankoskelta että Lumme Energialta?

Aiemmin Vatajankosken lähetti sähkönsiirrosta ja sähkönmyynnistä yhteisen laskun. Jatkossa saat kaksi erillistä laskua, sillä sähkönsiirron laskuttaa  Vatajankoski ja sähkönmyynnin Lumme Energia.

Olen aiemmin saanut laskun kahden kuukauden välein. Miksi nyt tuli kaksi laskua lähekkäin?

Poikkeava laskutusrytmi johtuu siitä, että myimme sähkönmyyntiliiketoimintamme ja myyntisopimukset siirtyivät 1.8. Lumme Energialle. Jos olet pyytänyt laskutusta kahden kuukauden välein, olet aiempina vuosina saanut laskun heinä- ja syyskuussa. Nyt Vatajankoski joutui poikkeuksellisesti muuttamaan laskutusrytmiä ja lähettämään laskun myös elokuussa.

Vatajankoski lähettää viimeiset sähkönmyynnin laskut elokuussa, jolloin laskutus tasataan elokuun 1. päivän kulutustietoihin. Jatkossa asiakkaat saavat sähkönmyynnistä laskun Lumme Energialta ja laskutusväli palaa kahden kuukauden rytmiin.

Minulla on ollut käytössä e-lasku. Jatkuuko se ennallaan? Entä suoramaksu?

Vatajankosken  kanssa e-laskut ja suoramaksut pysyvät ennallaan. Lumme Energialta saat ensimmäisen laskun paperisena, ja sitä maksaessasi voit tilata myös Lumme Energian laskut tulemaan jatkossa e-laskuina omaan verkkopankkiisi. Suoramaksun uusimisesta voit sopia oman pankkisi kanssa.

Mitä teen, jos jokin laskussa on minulle epäselvää?

Jos sinulla on kysyttävää hinnoista tai kulutuksesta, voit katsoa kulutustietojasi netissä tai soittaa asiakaspalveluun. Netissä pääset sähköiseen asiointipalvelu Onlineen. Palvelussa voit tutkia kulutustietoja esimerkiksi päivä- tai vuositasolla. Asiakaspalvelun yhteystiedot näet alta.

ASIAKASPALVELU

Mistä voin kysyä lisää saamastani laskusta tai sähkösopimuksesta?

Sähkönmyyntiin liittyvissä kysymyksissä Lumme Energian asiakaspalvelu vastaa sinulle numerossa 0800 90110 (arkisin klo 8–17) tai sähköpostitse asiakaspalvelu@lumme-energia.fi. Voit myös poiketa tuttuun tapaan paikan päällä Kankaanpään Vuohiniityntien asiakaspalvelussa. Siellä sinua palvelevat tutut asiakaspalvelijat kuten ennenkin.

Mistä voin kysyä, jos minulle tulee sähkönsiirtoon, kaukolämpöön tai sähköliittymän hankkimiseen liittyvä kysymys?

Sähköverkon kaikissa kysymyksissä sinua palvelevat edelleen tutut vatajankoskelaiset. Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 02 5782 5303 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vatajankoski.fi. Voit myös poiketa asiakaspalvelussamme osoitteessa Vuohiniityntie 2.

Minne voin olla yhteydessä aurinkosähköön liittyvissä asioissa?

Aurinkosähköasioissa sinua palvelevat edelleen tutut asiantuntijamme numerossa 02 5782 5316 tai sähköpostilla aurinkosahko@vatajankoski.fi. Voit myös poiketa asiakaspalvelussamme osoitteessa Vuohiniityntie 2.

Mitä tapahtuu Vatajankoskelle?

Sähkönmyyntiliiketoiminta oli ainoastaan yksi monesta liiketoiminta-alueestamme. Jatkamme entiseen tapaan muissa liiketoiminnoissa, kuten sähköverkko, kaukolämpö, sähkön tuotanto ja verkon rakennus. Tarinamme alueella on kestänyt jo lähes sata vuotta ja tätä tarinaa me haluamme jatkaa. Panostamme jatkossa myös uudenlaisiin energiapalveluihin ja tuotteisiin. Kerromme suunnitelmistamme lähiaikoina lisää!